.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادی به چندتکه‌کنندگان مازندران؛
نمایشگاه بین‌المللی مازندران چرا قائمشهر، چرا ساری؟
نمایشگاه کیلومتر 7 جاده نکا مگر چه تفاوتی با نمایشگاه قائمشهر دارد که از آن همواره در نمایشگاه‌های استان استفاده می‌شود.مگر نمایشگاه قائمشهر و نکا هر دو در خارج از شهر قرار ندارند پس بعد مسافت برای عدم توجه به قائمشهر...
نمایشگاه بین‌المللی مازندران چرا قائمشهر، چرا ساری؟

استان مازندران ظرفیت‌های توسعه‌ای ویژه‌ای دارد که در بسیاری موارد و به بسیاری جهات تاکنون مغفول مانده است. ظرفیت‌هایی که برای بهره‌مندی از آنها باید وحدت و یکدلی داشت و از مهم‌ترین شاخصه پسرفت که همان بخشی‌‌نگری است دوری کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب مازندران در کیلومتر 7 جاده نکا که این سال‌ها تقریبا به مکان نمایشگاهی مرکز استان تبدیل شده بهانه‌ای بود که زخم کهنه مرکز نمایشگاه بین‌المللی استان مازندران سر باز کند.

انتقاد مدیران استانی از نبود مرکز نمایشگاهی در مازندران بهانه‌ای بود که دوباره به این موضوع بپردازیم که چرا باید بخشی‌نگری سدی در برابر عدم توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان باشد.

ماجرای نمایشگاه بین‌المللی استان مازندران در قائمشهر حداقل در چهار پنج سال اخیر هیچ تفاوتی نکرده و ماجرا همانی است که همیشه بوده؛ چرا قائمشهر نه ساری آری و بالعکس.

هنوز با وجود هزینه‌های میلیاردی در یک مجموعه همان حرف‌ها و جدال‌های تکراری را می‌زنیم. در این کش‌وقوس‌ها که امروز حتی برای بیت‌المال نیز ارزشی قائل نیستیم و حاضریم برای به کرسی نشاندن حرف خودمان آن را نادیده بگیریم و برای حمایت از فردی خاص؛ راحتی و آسایش مردم را نبینیم.

زمین 14 هکتاری حاشیه رودخانه تلار در جایی که 25 کیلومتر تا فرودگاه و 15 کیلومتر تا مرکز استان فاصله دارد و از نخستین شهرهایی است که راه‌آهن در آن سابقه‌ای چند ده ساله دارد موجب شد تا در سال 77 وزارت بازرگانی و مرکز نمایشگاه‌های ایران آن را به عنوان مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مازندران در نظر بگیرند.

جدال از همین جا آغاز شد چون مرکز استان این ادعا را داشت که باید این مرکز نمایشگاهی در ساری باشد اما در زمان بررسی موضوع سه زمین به این گروه پیشنهاد شده بود؛ زمین‌هایی در ساری، چپکرود جویبار و همین زمین فعلی قائمشهر.

مسئولان وقت به دلیل موقعیت زمین معرفی شده در قائمشهر که بر گزینه‌های دیگر ارجحیت داشت برای این مکان مجوز نمایشگاهی صادر کردند و از محل مصوبات نخست سفر هیئت دولت به مازندران 250 میلیون تومان نیز به آن اختصاص دادند.

در همین سال این زمین با قراردادی 99 ساله به عنوان مکان دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مازندران اجاره داده شد.این مرکز نمایشگاهی بین سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۹ به تصویب کارگروه توسعه صادرات استان رسید و نهایتا تایید سازمان توسعه صادرات استان را در سال ۱۳۸۴ به همراه داشت و در سال ۱۳۸۵ نیز به تصویب هیئت دولت در آمد.



* کارشکنی‌ها برای نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر

یکی دو سال پیش از پرداخت این مبلغ به این مجموعه، نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر به دلیل عدم حمایت‌ها و به دلیل کاهلی مدیریت نمایشگاه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نبود.

زمین این مجموعه متعلق به آب منطقه‌ای است که در اجازه مرکز نمایشگاهی است اما جالب است بدانید در سال 84 آب منطقه‌ای به صورت یک طرفه و به نظر می‌رسید تحت فشارهایی؛ این قرارداد را فسخ کرد اما با ثبت ادله‌هایی در یک پروسه زمانی از این امر منصرف شد.

قریب به دو سال پس از نخستین سفر هیئت دولت به مازندران هنوز خبری از پرداخت یارانه دولتی به این مجموعه نبود و سرمایه‌گذار نیز رغبتی به توسعه آن نشان نمی‌داد.

در این سال‌ها این نمایشگاه تنها سوله‌ای داشت که از طریق یک منظره‌ طبیعی تمام نواقص آن پوشیده می‌شد و تنها همین و این بهانه‌ای شده بود که پرداخت این تسهیلات دولتی منوط به تلاش و فعالیت بیشتر سرمایه‌گذار و مدیریت مجموعه شده بود.

این همه ماجرا نبود؛ در این سال‌ها و یکی دو سال پس از ساخت مجموعه نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر، کلنگ مرکز نمایشگاهی ساری در جاده فرح‌آباد با حضور مسئولان وقت به زمین زده شد و در این ماجرا گروهی از اتاق بازرگانی مازندران در تلاش بودند تا به نام اینکه مجموعه قائمشهر نمایشگاه بین‌المللی نیست از پرداخت تسهیلات دولتی به آن جلوگیری کنند و موفق نیز شدند قریب به دو سال اجرای مصوبه هیات دولت را به تعویق بیندازند.

اصل ماجرا این بود که پرداخت تسهیلات دولتی به تنها مرکز نمایشگاهی استان، به معنای پذیرش رسمی بین‌المللی بودن این نمایشگاه بود و این دوستان اصرار داشتند که این مرکز مورد تایید نیست.

در این یکی دو سال با پیگیری‌های فرماندار وقت و امام جمعه این قائمشهر، مدیریت نمایشگاه پای کار آمد و اندکی به فکر توسعه فیزیکی این مرکز افتاد تا بهانه اینکه این مجموعه در شان استان مازندران را از بین ببرد.

در این کش و قوس‌ها مدیریت نمایشگاه و مسئولان وقت شهر، استعلامی را از مرکز نمایشگاه‌های کشور و وزارت بازرگانی انجام دادند که ثابت می‌کرد این مجموعه در قائمشهر تنها مرکز بین‌المللی نمایشگاهی در استان مازندران است.

در این زمان دوستان به صرافت افتادند که بسیار خب، شما در قائمشهر یکی داشته باشید و ما نیز نمایشگاه بین‌المللی دیگری خواهیم داشت اما این بار نیز استعلام از تهران آمد که در استان‌ها تنها یک مرکز بین‌المللی نمایشگاهی می‌تواند مجوز داشته باشد و بقیه شهرها فقط می‌تواند مرکز نمایشگاهی داشته باشند.

این درگیری‌ها موجب شده بود با وجود این استعلا‌م‌ها، هنوز برخی رسانه‌های حامی جریان سرمایه‌داری در ساری و صداوسیمای استان نیز از نمایشگاه بین‌المللی استان مازندران در قائمشهر به عنوان "مرکز نمایشگاهی قائمشهر" نام ببرد تا شاید با این عنوان بتوانند از تعلق آن به استان جلوگیری کنند.

* مدیریت‌های ناموفق می‌توانند کنار گذاشته شوند

از حق نگذریم تعلل و کاهلی مدیریت این مجموعه نیز در برهه‌ای از زمان به رکود این مجموعه دامن زده بود و برگزاری چندین نمایشگاه ملی با شرایط بسیار بد گرمایشی و سرمایشی در کوچک کردن نام این مجموعه سهیم بود اما به واقع حمایت واقعی نیز از یک سرمایه‌گذار در این مجموعه صورت نگرفته بود.

با تمامی کش و قوس‌ها، اعتبار مصوب سفر هیات دولت به این مجموعه پرداخت شد و بخشی از کاستی‌های آن شامل خدمات رفاهی و بهداشتی در آن رفع گردید اما باز هم این مجموعه مانند طفلی سرراهی و بی‌پناه هیچگاه مورد حمایت و توجهی ویژه قرار نگرفت و همچنان مرکزنشینان، کیلومتر هفت جاده نکا که انبار یک بخش خصوصی است را به نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر ترجیح می‌دهند.

نمایشگاه‌های بزرگ استان مازندران مانند نمایشگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و حتی نمایشگاه کتاب استان هیچگاه روی خوش به این مجموعه نشان نداد تا این مجموعه همچنان تنها سرفصل‌های نمایشگاه‌های کشور را اجرایی کند.

در سال‌های اخیر حتی نمایشگاه‌های بزرگ اقتصادی و فرهنگی استان تنها یک بار در این مرکز برگزار شد و برای دفعات بعدی خبری از آنها نشد.

* ساری همه مازندران نیست

اما چرا؟ فقط چون این اعتبار در قائمشهر هزینه شده و نام ساری و مرکز استان را به یدک نمی‌کشد.

نمایشگاه کیلومتر 7 جاده نکا مگر چه تفاوتی با نمایشگاه قائمشهر دارد که از آن همواره در نمایشگاه‌های استان استفاده می‌شود.

مگر نمایشگاه قائمشهر و نکا هر دو در خارج از شهر قرار ندارند پس بعد مسافت برای عدم توجه به قائمشهر بهانه است.

اگر قائمشهر امکانات و تجهیزات ندارد که امروز با کمک‌های دولتی این مشکل رفع شده است نمایشگاه کیلومتر 7 جاده نکا که انباری بیش نیست، که آن را برای نمایشگاه‌ها غرفه‌بندی می‌کنند.

در میان حجم ترافیک سنگین جاده نکا و عدم دسترسی به واحدهای خدماتی در این مسیر آیا می‌تواند توجیه خوبی برای عدم استفاده از امکانات و ظرفیت‌های یک مجموعه در شهر دیگر باشد.

قائمشهر به لحاظ جغرافیایی در زمره شهرهای مرکز استان محسوب شده و به دلیل سابقه گذشته آن در موضوع‌های کارگری و اجتماعی برای مرکزنشینان و غرب‌نشینان استان قابل دسترس‌تر است؛ مگر این نیست که باید امکانات و ظرفیت‌ها به گونه‌ای مورد حمایت قرار بگیرند که برای عموم مردم استان قابل دسترس باشد اما قرارداشتن نمایشگاه‌های بزرگ استان در کیلومتر 7 جاده نکا که از مرکز شهر ساری حداقل 10 کیلومتر فاصله دارد ضایع کردن حق حداقل دو سوم مردم استان از یک ظرفیت اقتصادی و فرهنگی است.

در برهه‌ای از زمان برای اینکه بعد مسافت و عدم استقبال مردم از نمایشگاه کیلومتر هفت نکا جبران شود در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها، وسایل نقلیه در شهرهای مرکز و غربی استان برای حضور مردم در این نمایشگاه‌ها تدارک دیده شده بود؛ واقعا باید دید دلیل اینکه همه حمایت از مجموعه‌ای که مجوز قانونی ندارد چیست و چرا این حمایت‌ها از مرکز قانونی آن در قائمشهر صورت نمی‌گیرد.

درباره مجموعه مدیریتی این نمایشگاه نیز اگرچه در سال‌های گذشته کاستی‌ها وجود داشته که به حق و پذیرفتنی است اما باز هم دلیل قابل پذیرشی برای افکار عمومی نیست که یک سرمایه‌گذاری هنگفتی را به این دلیل نادیده گرفته و از آن بهره‌ای نبریم.

امروز برگزاری نمایشگاه کتاب استان مازندران در کیلومتر هفت جاده نکا، احجافی بزرگ برای مردم استان است چرا با وجود خیل عظیم دوستداران کتاب، بخش مهمی از کتاب‌دوستان به دلیل بعد مسافت نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

شاید مرکز استان بودن و برخی حمایت‌ها از افراد خاص دلیلی است که برای ظرفیت‌ها بالفعل مازندران ارزشی قائل نیستیم و نمی‌خواهیم با آن نام استان مازندران به صورت آنچه شایسته است در کشور مطرح شود.

آیا شایسته است که تمام مراکز بزرگ اقتصادی و اجتماعی و نمایشگاهی استان در ساری وجود داشته باشد تنها به این دلیل که مرکز استان است؛ مگر سال‌ها است که نمی‌گوییم باید حجم ترافیک ورودی به ساری باید کاهش یابد، ایا استقرار نمایندگی‌های ادارات کل در غرب استان به دلیل تمرکززدایی از ساری نیست.

اینکه این مجموعه عظیم نمایشگاهی چه در قائمشهر باشد و چه در ساری و یا هر شهر دیگری، باید حمایت شود چرا که با عدم توجه به این مهم؛ بخشی‌نگری را در راستای تکه تکه کردن استان به کار می‌بریم. 


الناز پاک‌نیا /خبرنگار فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 بهمن 1390
سلام
من برای شمال نیوز بسیاربسیار متأسفم که با تهییج تعصبات بیهوده قومی و قبیله ای سرسوزنی به تعهدات رسانه ای خود عمل نمی کند. روزی چالوس را با ساری درگیر می کند و روزی ساری را با بابل و روزی قائمشهر را با ساری و فردا معلوم نیست چه خواهد کرد.
با این رویکردت بعیده نظرم رو منتشر کنی ولی من تکلیفم پند بود.
با این اعمال سخیف و کودکانه تنها مانع برادری و پیشرفت طبرستان علوی خواهید بود. بفرموده حضرت روح الله : وحدت کلمه و اتحاد از خدای رحمان است و اختلاف از شیطان!
نا شناس 12 بهمن 1390
خانم پاك نيا چه خوب بود اشاره اي به زحمات نمايندگان از جمله جناب رعيت كه شبانه با آقاي معلمي و فرماندار سابق خدمت وزير رفتند و پيگيري حل مشكل نمودند اشاره ميكردي.
علي 12 بهمن 1390
خانم پاك نيا . من خودم قائمشهري هستم كه ساكن ساري هستم . ببينيد اصلا نبايد به ديده شهر نگاه كرد . من قائمشهر و خيلي دوس دارم ولي اين دليل نميشه كه ما يك مركز استاني به اين ضعيفي داشته باشيم . من مايل هستم مسولان شهري و استانداري يك تحقيقات ميداني بكنند كه كدام يك از استان هاي ما با اين پتانسيل هاي موجود داراي چنين مركزي هستش ؟ عدم معماري شهري ( نگاه به ورودي شهر از سمت جاده جويبار و سمت سمنان بكنيد (حالتان به هم ميخوره ) ) و هزاران مشكل مديريتي و ضعف در ساختار سازماني در استانداري باعث شده كه مركز استاني به اين بد شكلي و بي نظم و شلوغي داشته باشيم .
اميدوارم كمي واقع بين و منطقي فكر و عمل و نظريه پردازي كنيم .
به اميد استاني زيبا و بكر از رامسر تا گلوگاه.
هع 12 بهمن 1390
دولتمردان قبلی ما به مرکز مازندران خیانت کردن - در حالی که نمایشگاه بین اللملی ساری( مزندران) در جاده دریا با یک چشم انداز طبیعی و عالی که در مسیر آن چندین دانشگاه و مجتمع عای رفاهی و هتل آماده می باشد - چرا استاندار و معاون عمرانی آن به ساری به عنوان مرکز و مظهراستان احترام نمی گذارند - حاج آقا طبرسی- آقای ابراهیمی معاون محترم استان شما چرا ساکت نشستید و به داد ساری به عنوان مظهر مازندران توجه نمی کنید - متشکریم
علي 12 بهمن 1390
خانم برو دنبال بچه داريت از اين مسئله دست بردار
یک مطلع 12 بهمن 1390
الناز خانوم چند روز زحمت کشیدید تا این آسمون و ریسون رو به هم بافتید؟ من باید از شما درس بگیرم تا بدونم چه جوری چند تا مطلب رو راست و دروغ با همدیگه قاطی بکنم و برای جولان دادن توی ذهن خواننده و فشار آوردن به مسئولان بک آشی درست بکنم که یک وجب چربی روش بایسته.
واقعاً که تردستی داری و از اینهمه سابقه پیگیری ها با مهارت تمام فقط اونایی رو آوردید که به نفع تحلیل شما هستش. غلط انداز یک سابقه دیگه ای از این مکان داره و اون اینکه بخش قابل توجهی از اون مربوط به جهاد بود که آقای ملک کاندیدای قائمشهر که در اون دوران مدیرکل بازرگانی بود با زور و دوز و کلک تعدادی از سرمایه گذارها رو جمع کرده و با اصرار و پافشاری و دم این و اون رو دیدن و راست و دروغ بافتن جوسازی لازم رو مثل جنابعالی و تعدادی افراد مهاجم صفت قائمشهری که در راس اون حاج آقا قرار دارند و به صورت هماهنگ و متحد و با موج آفرینی و نفوذی که در وزارت بازرگانی داشتند حق مردم ساری را خوردند و بدون توجه به سابقه نمایشگاه بین المللی در قبل از انقلاب در سورک اون رو بالاخره توی قائمشهر به صورت مجرمانه و غیر قانونی جا انداختند. ولی مگه مردم یک شهر رو به همین راحتی میشه از حقشون محروم کرد و یک منطقه فوق العاده پر خطر رو که کارشناس بیطرف روی آن نظر داده بود رو به صورت غیر قانونی که پای سازمان آب منطقه ایهم در این خیانت گیر هستش تصویب کرد؟ لذا پیشنهاد شده بود که بین ساری و قائمشهر زمینی به مساحت 20 هکتار در نظر گرفته شود ولی سرمایه گذاران حاضر به خرید زمین نبودند و به دنبال زمین های دولتی مجانی یا ارزان بودند که بالاخره سازمان آب سکوت کرد و هنوز آن را تائید نکرد و اگر روز هم تائید بکند به عنوان یک جرم و قانون شکن باید جوابگوی عمل قانونشکنانه خود در دادگاه باشد.
به هر صورت صرف هر گونه اعتبار دولتی در این مکان جرم واضحی است و توسل به جوسازی های تبلیغاتی و موج آفرینی های قائمشهری ها و انباری خواندن یک فضای فوق العاده گرانقیمت که 8 سال نمایشگاههای متعدد با شکوه تمام در آن برگزار شده و استقبال فوق العاده ای از آن به عمل آمده است مانند سنگ زدن به آینه ای است که فقط از امثال آن دیار بر می آید. موج تندی که دوستان برای به دست آوردن موفقیت علیه مردم ساری به راه انداخته اند و کلید تفرقه ای که حاج آقا با انباری خواندن این مکان ارزشمند زده است نمی تواند مانع از دادن حق مرکز استان بشود. تمام موارد مندرج در بیانیه تنظیم شده جنابعالی که پشت صحنه های شومی را حتماً با خود به همراه دارد و نشان می دهد که یک جمعیت با نفوذ و پر شیطنتی به حاج آقا برای تندی کردن و غیر منصفانه برخورد کردن مشاوره می دهد و او را از دائره تقوی و انصاف بیرون می اندازد. اگر برای شما مهم نیست و با این استدلال شیطنت نمی کنید که چرا باید این مکان نمایشگاهی در مرکز استان باشد و فقط با اتکا به سابقه می خواهید حق را به خود بدهید، بدانید که سابقه وجود نمایشگاه بین المللی در ساری به سالهای 54 به قبل بر می گردد و این حق مسلم ساروی های مظلوم است.
sari 12 بهمن 1390
مرکز استانی که نمایشگاه بین المللی نداره .... !
همین شما ها هستین با همین مقاله هاتون جلوی پیشرفت ساری و می گیرین !
نا شناس 12 بهمن 1390
بنام خدا. تحلیل واقع بینانه ای برای مخاطب استانی بوده است. واقعا کوشش ما باید توسعه استان به مفهوم یک کل واحد باشد.جدا شدن و پراکندگی بیش از این به نفع استان زیبایمان نیست.
سلیمی 12 بهمن 1390
به نظر بنده این دست از نمایشگاه ها نباید در شرق استان برگزار گردد .
دلیلی هم ندارد که نمایشگاه بین المللی در قائمشهر میباشد ولی ما نمایشگاه کتاب را در شرق استان ( جاده نکا _ ساری ) برگزار کنیم .
نمایشگاه باید یک جایی در مرکز استان باشد تا تمامی مازندرانی ها از آن استفاده نمایند .
مثلا اگر کسی خواست از غرب مازندران به نمایشگاه بیاید ، بیخود این همه مسافت را تا شرق استان طی ننماید و یا مثلا بابلی ها و بابلسری ها و املی ها نیز بیخود مسیر مرکز استان تا شرق استان را طی ننمایند .
تا کی ما باید از این دست کارهای بیخود و بیجهت انجام دهیم ؟
مگر قائمشهر چه کم دارد که ما نمایشگاه را به شرق استان ببریم ؟
سلیمی از جویبار ( بابل کوچولو )
نا شناس 12 بهمن 1390
مثلاً ساريتون چي داره كه مكز نمايشگاهي نداشته باشه.........
ول كنين اين خرابه رو كه اسمشو گذاشتيد مركز استان.
شما خيابوناتونو درست كنسن مركز نمايشگاهي رو من خودم براتون از قائمشهر بلند ميكنم ميارم ساري تو زمين مربوطه ميكارم.
شهرتونو درست كنين مهمتره به جددددددددم.
ذبیحی از جامخانه 12 بهمن 1390
خانم پاک نیا ضمن عرض سلام و احترام خدمت شما نظر شما رو یه چند نکته جلب می کنم:
اولا اگر قرار باشد انتقادی صورت گیرد باید ساروی ها شاکی باشند. چرا که سوال اصلی اینجاست که اصلا چرا باید نمایشگاه بین المللی استان در قائم شهر باشد؟ مگر در سایر استان ها اینچنین است!!؟؟ اصلا بی خیال ساری. چرا مثلا در نکا یا فریدونکار نباشد.
ثانیا ما تنگ نظر و کوته بین(مثل برخی ها) نیستیم. ما داشتن نمایشگاه را لازمه و نیاز همه شهرستان های استان و ایران می دانیم. لکن وقتی در شرایط فعلی وقتی امکان ساختن تنها یک نمایشگاه بین المللی در استان است و از لحاظ کارشناسی باید در مناسب ترین مکان یعنی نزدیکی به فرودگاه(دشت ناز ساری)- راه آهن- بندر(امیرآباد) و مهمتر از همه دسترسی مراکز اداری و سیاسی ساخته شود چرا جایی دیگر و با سلیقه ای کاری و انتخاب ناصحیح آنهم در مکانی که به دلیل مجاورت با دانشگاه آزاد و جاده اصلی تهران و بابل یکی از شاهراه های ترافیکی منطقه است.
و سرانجام اینکه جواب سوال شما در این جمله نهفته است که حتی در یک خانواده هم اگر هر کسی بخواهد ساز خودش را بزند جز اختلاف و دعوا چیز دیگر بوجود نخواهد آمد. شما باید مطلبتان را با این عنوان می نوشتید که چرا باید با اقدامات سلیقه ای و شهری زمینه سازی اختلاف را بوجود می آوریم.
سوال شما باید این باشد که آیا اگر نمایشگاه در ساری ساخته می شد این همه حرف و حدیث بوجود می آمد؟
بیائیم به هم احترام بگزاریم و یکدگر را دوست داشته باشیم.
بیننده 12 بهمن 1390
من فکر می کنم نظرات قبلی رو یک نفر نوشته چرا که اونقدر انشاء و ادبیات مشترک هست که براحتی می شه او رو فهمید . بگذریم .
حالا که شما از همدلی صحبت می کنید چرا بعد از نظر هیأت دولت همچنان بر سر تولد برادر ناتنی غیر شرعی برای نمایشگاه بین المللی قائم شهر جوش می زنید ؟ غیر شرعی رو به خاطر این نوشتم که وقتی انگیزه مسئولان ما خودخواهی و خودبرتر بینی و بی توجهی به سهم یکسان همه مردم استان از امکانات و بیت المال باشه حتماً نارضایتی خداوند را به همراه داره .
سوال بعدی من اینکه که شما تحقیقات میدانی ! شما چقدر وسیع و دقیق است که نظر همه کارشناسانی که تا امروز نظرشون بر استقرار نمایشگاه بین المللی مازندران هست رو رد می کنه ؟ تازه مگر تاوان مدیریت شهری نامناسب ساری را رو باید از شهرهایدیگه گرفت و اونهارو از پیشرفت محروم کنیم تا ساری رشد کنه ؟
خیانت ! فکر نمی کنید خیانت کاری است که برخی از مسئولین فعلی ساروی استان مازندران دارند مرتکب می شوند و به خواطر نشاندن حرف غیر اصولی خود بر کرسی سالها پول بیت المال رو به یک بدهکار بانکی و مالک یک انبار بین ساری و نکا می دهند ؟
ان الأنسان لفی خسر . الاالذین آمنو وعملو الصالحات و توصوا بالحق و تواصوا بالصبر
یک مازندرانی 12 بهمن 1390
از نظر نویسنده مطلب دسترسی به نمایشگاه قائمشهر آن هم با اون موقعیت برای همه آسان هست ولی 20 کیلومتر این طرفتر در ساری با تمام امکانات رفاهی و ارتباطی که در مرکز استان وجود داره دسترسی سخت و غیر ممکن هست! واقعا چه توجیه منطقی و جالبی!!!... نمایشگاه بین المللی باید در مرکز استان احداث بشه ساری تنها جایی هست که نمایشگاههای معتبر در سطح کشوری می تونه در اونجا برگزار بشه این سروصداها و دعواها به خاطر منافع شخصی هست و آقای ... بهتره دست از این حرفها برداره ... ، مردم از حضرت آیت الله طبرسی نماینده محترم ولی فقیه در مازندران و مسئولین استان از جمله آقای ابراهیمی معاونت محترم استانداری و دکترشجاعی نماینده ساری ، مدیرکل ارشاد مازندران و سایرین می خواهند هر چه زودتر مصوبه دولت در مورد احداث نمایشگاه بین المللی ساری رو اجرایی کنند، وجود چند سوله به عنوان یک نمایشگاه در کنار جوی آب و مرداب هیچ توجیهی نداره و در شان مردم استان نیست،
نا شناس 12 بهمن 1390
دوستان عزيز اولا نمايشگاه قائمشهر با هزينه سنگين در مكاني نسبتا خوبي ساخته شد كه به جاده فيروزكوه(شاهراه حياتي استان) متصل است دوما بيشترين تراكم جمعيتي استان نزديك نمايشگاه قائمشهر است سوما نمايشگاه فعلي ربطي به ساري مركز استان ندارد متعلق به شهرستان مياندرود است مانند فرودگاه كه متعلق به مياندرود است مثل اينكه بابلسر چون قبلا جزء بابل بوده پس دانشگاه مازندران در بابله
بيطرف 12 بهمن 1390
برادران قائمشهري نگران نباشيد نكا وبهشهر هم مال شماست فقط اسمش نكا وبهشهره اگه نمايشگاه تو جاده ساري -نكا برگزار ميشه درواقع داره توملك شخصي شما برگزار ميشه ،يه نگاهي به نيروگاه وكارخونه سيمان وكشتي سازي وبندراميراباد بيندازيم ،باوجود اين همه تحصيل كرده نكايي ومهندسين باسواد هرروز صبح اتوبوسهاي نيروگاه فوج فوج نيروي كار رو از قائمشهر به نكا وبهشهر ميارن ،متاسفم براي مسئولين شرق مازندران.
نا شناس 12 بهمن 1390
هرچی بدبختیه از دست این ساروی های بی کفایته که میخان همه چی رو به اسم خودشون تموم کنن.کی گفته همه امکانات باید توی مرکز استان باشه! تازه تمام مسئولانم تا حد ممکن ساروی باشند.!!؟؟؟ یه خورده به فکر کل استان و بقیه شهرستان هام باشن ، همه مردم سود می کنند. تا کی باید چوب تنگ نظری های ساروی ها و مسئولان ساروی رو بخوریم!بابا خاله زنک بازی و چشم هم چشمی و این تعصبات کور رو کنار بذاریم ،همه کارا باعث شده کلیت استان پیشرفت نکنه!
به امید وحدت پیشرفت و سرافرازی مازندران و مازندرانی وهمه ایران!!!!!!
نا شناس 12 بهمن 1390
شمال نیوز تا دیدی همه کامنت ها علیه این مطلب داره نوشته میشه همه کامنتا رو پاک کردی؟؟؟؟؟؟ این عین نامردی و خلاف عرف رسانه ای هست. اینشاالله در آینده ای نزدیک به جنگت میام.
دودانگه ساری 12 بهمن 1390
خداوندا متعصبان جاهل را هدایت بفرما .اگرساری مرکز استان است نمایشگاه در قائمشهر چرا؟ اگر نویسنده مطلب تحصیلات اکادمیک داردفرق مرکز استان رابا شهر غیر مرکز استان را نمی داند چزا؟اگر معاون عمرانی استانداری که بابلی است پیگیر نمایشگاه بین المللی نمیشودچرا؟اگر مدیران ساروی در مدیریت کلان استان وجودنداردچرا؟اگر ایت الله طبرسی بزرگواراست ا ستاندار ومعان عمرانی استاندار و.....سوءاستفاده میکنند چرا؟بااحترا م به همه منصفان غیرمتعصب.دودانگه ساری
نا شناس 12 بهمن 1390
سایت منحرفه شمال نیوز فقط به دنبال فتنه انگیزی است
ابراهیم طالبی 12 بهمن 1390
واقعا واسه خودم متاسفم
متاسفم که با شماها هم استانی هستم
شماهایی که انقد دوس دارین مرکز استانتونو تضعیف کنین
آخه کدوم استانیو سراغ دارین که انقد توش تفرقه باشه ؟ ها ؟
آخه شماها چقد عقب افتاده این ؟
جون من یه نگاه به استان اصفهان بندازین !
کاشانی که میتونه با یه لب تر کردن ، یه استان جدا بشه ، چرا اینکارو نمیکنه ؟
چرا مردم کاشان ، هی منم منم نمیکنن و این همه راهو میرن تا اصفهان ، مثلا واسه نمایشگاه سنگ ؟
یعنی آملی که شما میگی ، فاصله ش تا ساری ، بیشتر از فاصله کاشان تا اصفهانه ؟
بیاین ، واسه یه بارم که شده ، هوای سـاری رو داشته باشین .
بذارین به یه جایی برسه ، بعد اگه بهتون بد گذشت ، اونموقع خودم ، به عنوان یه سـاروی ، میام طرف شما .
ممنون که به حرفام توجه کردین .
نا شناس 12 بهمن 1390
خواهش میکنم دخالت نفرمایید
نا شناس 12 بهمن 1390
چرا اجازه می دهید هر کسی به خودش اجازه بده هر چی بگه و شما نظرش را در سایت می گذارید
شما با این کار دارید مرکز استان را زیر سوال می برید هیچ استانی مثل مازندران نیست هر کی بخواد از مرکز استان انتقاد کنه که استان بشه این دیگه خیلی مسخره
مرتضی 12 بهمن 1390
چقدر کیف میکنم کل کل شما مازندرانیهارو میبینم که همه با هم درگیرید و نمیدونید دارید چیکار میکنید ، وقتی رشت خودش رو با پیشوند کلان شهر معرفی میکنه شما از شجاعی و یوسف نژاد بخاطر ایجاد شهرستان ! میاندرود تشکر میکنید،گدوک و میانکاله و پلور رو دارن میبرن ! از نور به اونور هم کم کم از مازندران جدا میشه ، و..... اونوقت شما داری از قائم شهر برای داشتن مرکز نمایشگاهی دفاع میکنید و میزنید تو سر ساری بدبخت که قیافه اش به همه چیز میخوره جز مرکز استان ، ساری بدبختی که ..................... پس وای به حال هر دوی ما
نا شناس 12 بهمن 1390
مدیر سایت لطفا کلمات موهن به نویسنده رابردارید ونگذارید خرمتهای اخلاقی شکسته شود
نا شناس 12 بهمن 1390
حرف مفت نزنید. بقیه باید بروند بمیرند. همه چیز باید برای ما ساروی ها باشد
نا شناس 12 بهمن 1390
باسلام واحترام

دلايل عدم پيشرفت مازندران.

1- مديران غيربومي.ازاستانداري تا ساير نقاط مهم تصميم گيري.

2- درگيرنمودن مردم به موضوعات الكي از جمله نمايشگاه مزبور.

اينجانب كاري به نمايشگاه ندارم اما ناراحت مي شوم كه نام عده اي به عنوان خدمتگذار بيايد.مثل رعيت .اگر معيار شماها اينها هستند ، جاي بسي تاسف است.چرا؟ چون همين آقايان كه نساجي قايمشهر درحال احتضار بود و بودجه اش به يزد واصفهان وبروجرد وووووو... مي رفت لال ماندندوحركتي نكردند.

4-ضرروزيان نابودي قايمشهر به دليل تعطيلي نساجي شهررا تمام مازندرانيها دادند ومي دهند.

نتيجه.

1- با اين مديران ونمايندگان ره به جايي نمي بريم.مقصر درجه يك مدير نمايشگاه در قايمشهراست.

2-مردم عزيز خطه مازندران اينقدر به قايمشهر حمله نكنيد.آنجا مردماني هستند كه خير خواه همه هستند نه فقط خودشان.

3- الان قايمشهر با اين همه مهاجر جنگ وقبل از جنگ هيچي ندارد.
نا شناس 12 بهمن 1390
باسلام واحترام

دلايل عدم پيشرفت مازندران.

1- مديران غيربومي.ازاستانداري تا ساير نقاط مهم تصميم گيري.

2- درگيرنمودن مردم به موضوعات الكي از جمله نمايشگاه مزبور.

اينجانب كاري به نمايشگاه ندارم اما ناراحت مي شوم كه نام عده اي به عنوان خدمتگذار بيايد.مثل رعيت .اگر معيار شماها اينها هستند ، جاي بسي تاسف است.چرا؟ چون همين آقايان كه نساجي قايمشهر درحال احتضار بود و بودجه اش به يزد واصفهان وبروجرد وووووو... مي رفت لال ماندندوحركتي نكردند.

4-ضرروزيان نابودي قايمشهر به دليل تعطيلي نساجي شهررا تمام مازندرانيها دادند ومي دهند.

نتيجه.

1- با اين مديران ونمايندگان ره به جايي نمي بريم.مقصر درجه يك مدير نمايشگاه در قايمشهراست.

2-مردم عزيز خطه مازندران اينقدر به قايمشهر حمله نكنيد.آنجا مردماني هستند كه خير خواه همه هستند نه فقط خودشان.

3- الان قايمشهر با اين همه مهاجر جنگ وقبل از جنگ هيچي ندارد.
نا شناس 12 بهمن 1390
يكي از خوانندگان گفتند در كدام استان كشور نمايشگاه در مركز استان نيست .در جواب عرض مي كنم تقريبا در هيچ استاني شهرهايي تقريبآ همسان و هم اندازه تا اين حد نداريم.از طرفي بياييد ما اولي باشيم مثل تمركززدايي از مراكز كه در تمام دنيا دارد انجام مي شود بابل -ساري-قايمشهر يا آمل فرقي ندارد
يك بابلي دور از وطن
نا شناس 13 بهمن 1390
با سلام و احترام به هم استانیهای عزیزم هم نوشته و هم نظرات خوانندگان رو خوندم چون خانم پاک نیا رو نمی شناسم که چه کاره اند ، بنابراین سوالات زیادی در خصوص ایشون در ذهنم بوجود میاید چون نام ناآشنایی است. لذا بعنوان یک مطلع در این زمینه ، یکی از حدس های ذهنی ام اینه که نویسنده سوری یا... باشد(البته با عرض پوزش از خانم پاک نیا) و نویسنده واقعی و عامل بنا به نظر یکی از خوانندگان در سطور بالا کس دیگری باشد .علی ایحال به شمال نیوز عزیز و نازم و همه اهل مطبوعات و رسانه پیشنهاد میکنم به مخاطب و خوانندگان و بینندگان سایت احترام بذارند و نویسندگان را آنچه در چارچوب قانون و عرف هست معرفی بکنند بعنوان مثال در پایان همین نوشته انتظار میرود نوشته میشد : الناز پاک نیا - کارشناس فلان اداره یا شرکت ویا مدیر فلان مجموعه و یا محقق در زمینه ... و یا استاد دانشگاه ویا......تا مخاطب در اعتبارسنجی نوشته ها دچار تردید نشود .- با احترام : آقاگل زاده
نا شناس 13 بهمن 1390
بياييد دست هم را بگيريم نه پاي هم را...
از شهردار بي ... ساري بگير برو بالا هيچكدوم انجايي كه بايد باشند نيستند
چطور انتظار دارين اين شهر بيش از يك بيغوله باشد
مازندراني 13 بهمن 1390
با تشكر از خانم پاك نيا و همه ي دوستداران واقعي مازندران. متاسفانه عده اي قشري به دور از انصاف و تدبير ، آباداني ساري را در عدم توسعه و استثمار ديگر شهرهاي مازندران از جمله قائمشهر، با تاريخ بيش از هشت هزار ساله اش، مي پندارند و همين عملكرد سو ء باعث از ميان رفتن اتحاد و ايجاد تفرقه، از رامسر گرفته تا گلوگاه گرديده است . ساري نشينان اگر مسئوليت مركز بودن استان را به عهده گرفته اند نه تنها مي بايست از راههاي منطقي و منصفانه در توسعه ي خود تلاش نمايند بلكه بايد در روند آباداني ديگر شهرهاي استان از جمله قائمشهر بكوشند، نه اينكه مركزيت شركت نفت و بانك ملي و راه آهن و .....را از برادر خود (قائمشهر) بربايند و اينك نيز نمايشگاه بين المللي..... اميد كه همه ي ما با عدالت و دورانديشي رفتار نموده تا مازندران، سرزمين علويان، به جايگاه شايسته اش ارتقا ء يابد، به اميد آن روز
نا شناس 13 بهمن 1390
همانطور كه ميدونيد استان مازندران يكي از استانهاي مستعد ومهد كشتي گيران وكشتي دوستان مي باشد براي هيمن خصيصه همه پاي همديگر را ميگيرند بلد نيستند دست همرو بگيرند البته همه هم اين مطلب رو ميدونند ولي همچنان بكارشون ادامه ميدند دشمن لب مرز استان كمين كرده حالاماهمه مشكلات مون رو حل كرديم فقط مونده نمايشگاه فكر كنم براي حل اين مشكل آخر تهراني ها واصفهاني ها بگن تاشما اختلاف تون روحل كنيد فعلا بودجه مربوطه ميديم به اصفهان تكليف روشن شد بياييد 4 تا5 سال ديگه بهتون بودجه ميدم.
نا شناس 14 بهمن 1390
واقعا چی از جون ساری میخواید.فرودگاه میاندورود.دانشگاه بابلسر.نمایشگاه قایمشهر.بیکس ساری.غریب ساری.شهید ساری.تنها ساری.اگه ساری و مازندران یه مسول شایسته داشت باید به بقیه میفهموند که فرق مرکز استان و بقیه شهرها در چیه.آهای مازنی ها باید افتخار کنید که ساری جلو بیاد.اگر هرجا اسم یه استان بیاد ،نام مرکزش به ذهن وارد میشه،اما تو مازندران : قایمشهر و بابل و آمل و رامسر و همه الا ساری!البته باقی شهرها هم محترمن اما مرکز استان کارت ملی استانه و باید سالم و تمیز نگهش دارید چونکه مازندران عزیز رو با اون میشناسند.یاحق .برادر گیلک
samira 14 بهمن 1390
آقای عزیز مثلا میشه بگی کدوم مرکز استان؟ این ساری که خدا اونو زده چیکار بهش دارین بیچاره ها یک شهر درست حسابی ندارن 20 ساله بودجه این شهر و اونشهرو خوردنکه شهر بشن ولی بازم شهر بشو نیست.عزیز من ما ساری رو مرکز قبول نداریم شهری که بزور نفوذ می خواد بگه من شاخم چه بدردی میخوره بزارین یکی ازتون نعریوف کنه نه شما از خودت..به قول ساری شناستون آمل باید مرکز بشه ..دروغ میگم یه ساری شناس هست برو ببین کیه که اینو کفته در ظمن من کوه دماوند تو ساری ندیدم اون آقایی که خودشو مسخره کرد این شعرو نوشت از آن خواند آرش را کمانگیر که از یاری به مرو انداخت یکتیر..یادش بخیر به صورت جک وایه این و اون فرستادم.ضعیفین والا.سایت عزیز مطلب درج کن نه اینکه ساروی بازی دراری
samira 14 بهمن 1390
شهری که یکآدم درست جسابی نداره چجوری ابهت مازندرانه آقای ساروی توهمی شما در حدو اندازه زابلم نیستین چه برسه ابهت مازندران ابهت مازندران کوه دماوندشه که تو آمله
منصور 14 بهمن 1390
واقعا آدم نمیدونه جواب شماها روچیجوری بده.!!!
یادم میاد زمانی که گرگان ازساری جدامیشد، من سرباز بودم وبرای مراسم تشریفات ما روازناحیه انتظامی مازندران به گرگان بردند تا مثلا تشریفات جدایی انجام بشه.
نکته اینکه: اون زمان هم شهرگنبد ادعا داشت باید به عنوان مرکز انتخاب بشه ولی بعد ازانتخاب گرگان نه تنها دیگر صدایی ازش در نیامد بلکه به لحاظ شهری واقتصادی فاصله زیادی ازهم گرفتند تا فرق بین مرکز یک استان ویک شهرستان ساده مشخص باشد وامروز باید ببینید مرکز 11 ساله گلستان چقدر ازمرکز 3000 ساله مازندران پیشی گرفته. وهمه از کوته بینی شما مرکز ندیده هاست، بهتره قدری هم که شده شان مرکز مازندران رو حفظ کنیم.
مورد بعدی اینکه فاصله بین شهرستانهای مازندران بامرکز هیچ دلیل توجیهی نیست برای تقسیم امکانات ویا جدائی... توجه به فاصله بین شهرهای استان سیستان وبلوچستان بامرکز این استان.... شهرهای استان های فارس واصفهان وکرمان وبندرعباس و..... رابا مراکزشان بسنجید!!!
نکته بعدی اینکه: باتمام احترامی که به قائمشهریهای عزیز قائلم وبه عنوان یک ساروی اعلام میدارم که قائمشهر مردمانی پاک ودلیر وشجاع وخالص رادربین شهرهای استان دارد. باید بداند زمانی که ساری مرکز حکومت بود قائمشهرعزیز ازدو روستای علی آباد وگونی بافی تشکیل میشدو این خود بزرگ بینی قائمشهریهای عزیز کمی ازبی تدبیری مسئولین شهر ساری و استان بوده که متاسفانه آنهم ازروی عمد وحقیر کردن مرکز استان توسط همین مدیران غیر ساروی انجام می گردید.
نکته بعدی: ترافیک ساری ، خیابانهای تنگ ساری، ورودی های ساری وهمه کمبودهای دیگراین شهر را فقط وفقط باید ازبودجه استان حل وفصل کرد چراکه ساری متعلق به همه استان است وفقط مختص ساروی ها نیست لذا باید بودجه بصورت 50 درصد ساری و50 درصد دیگر شهرهای استان تعلق گیرد تا بهانه توسعه نیافتگی ساری ، دلیل اعظم همه شهرهای استان نسبت به ساری نباشد.
درپایان ازشیربچه ساروی (هادی ابراهیمی) میخواهم به عنوان یک مسئول استانی پاسخ محکم ودرخور شانی به همه منتقدین این شهر تاریخی بدهید.
باسپاس س م
نا شناس 15 بهمن 1390
متاسفم که ساری مظلوم مرکز مازندرانه که حتی قائمشهر هم داره براش هفت تیر میکشه
samira rafati 15 بهمن 1390
کدوم تاریخ ابراهیمی جون ؟ تاریخ وگ در تیمه جارو میگی؟
یاسر 15 بهمن 1390
باز این آملی های سکون خودشونو نخود هر آش کردن!!!!!!!!!!!!!!
محمّدرضا قاسمی 29 بهمن 1390
سلام ، من اهل گرگان ولی ساکن شاهرود هستم که همین مشکلات را البته بسیار بیشتر با مرکز استان یعنی سمنان (اسرائیل منطقه) داریم ، محل نمایشگاه را در قائم شهر دیده ام ، بسیار زیباست و با توجه به نزدیکی بسیار زیاد به ساری ، با تصمیم مسئولان مبنی بر احداث آن در قائم شهر موافقم چون به بابل و شهرهای دیگر غرب استان و نیز به تهران نزدیکتر است ، پس ما چه بگوئیم که شهر ما 180 کیلومتر و شرق شاهرود 360 کیلومتر با سمنان فاصله دارد ، تعصب خشک را کنار بگذارید و منطقی فکر کنید و از پیشرفت استان همیشه سرسبز و خرمتان دفاع کنید.
که مازندران شهرما یاد باد.
شهداد 14 ارديبهشت 1391
خانم پاک نیت ممنون از مقاله به حق و بجای شما.ساروی های عزیز کاری میکنید که استان 2 تیکه بشه.بخدا حالم ازتون بهم میخوره.هیچ بخاری ندارید.نمونه؟رفتید تیم فوتبال با میلیارد تومن خریدید گند زدید به فوتبال استان آخرش هم رفتید دسته 2.در حالی که سایپا شمال رو ما نخریدیم بلکه از هنر مردم قائمشهر تراوش کرده.نساجی که بماند که چه جفایی کردید در حقش.واقع چرا؟به شما جایزه میدهند یا پول؟نمایشگاه بین المللی تو قائمشهره کجای شما میسوزه؟بیاد ساری که گرگانیا بیان دیدنش و خودتون؟غرب مازندران هم پشم.آره؟خاک عالم بر سرتون.شما تو محور مواصلاتی هستید؟شما شاه راه استان هستید؟دسرسی به هراز و فیروزکوه و کندوان از ساری راحت تره؟برید بمیرید که تعصب شما باعث عقب موندگیه کل استانه.
پارسا 9 بهمن 1391
بابا ول کنید این سارویهارو اینا تا نمایشگاه قایمشهرو تعطیل نکنن ول کن نیستن.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.011 seconds.